Jesteś ciekawy/ciekawa jak wygląda proces drogi inwestora od podjęcia decyzji o montażu instalacji fotowoltaicznej, aż do finalnego odbioru inwestycji?
W tym wpisie postaramy się szczegółowo opisać taką drogę – na przykładzie naszej firmy.
Pierwszy kontakt
Na samym początku drogi inwestor natrafia na naszą ofertę na banerze reklamowym, w internecie, lub trafia do nas zachęcony przez znajomych / sąsiadów.
Na tym etapie opisuje jaki dokładnie produkt go interesuje, a my doradzamy jaka instalacja będzie odpowiednia.
Równolegle nasz specjalista przyjeżdża na miejsce, aby wykonać wycenę, sprawdza on również warunki topograficzne, między innymi:
– Kąt nachylenia i azymut.
– Pokrycie dachu.
– Najlepszą lokalizację pod położenie inwertera.
Podpisanie umowy i finansowanie
Na tym etapie nasz handlowiec przyjeżdża do inwestora z gotową umową, lub inwestor pojawia się w naszym biurze, gdzie istnieje również możliwość obejrzenia z bliska jak wyglądają oraz jak działają ogniwa fotowoltaiczne .
Po podpisaniu umowy weryfikujemy indywidualnie najlepszą opcję finansowania i pomagamy ze wszystkimi formalnościami.
Przekazanie projektu i wizualizacji instalacji
Do trzech dni od podpisania umowy nasz zespół projektowy kontaktuje się z inwestorem i przedstawia gotowy projekt zawierający analizę nasłonecznienia oraz zacienienia budynków sąsiednich.
Inwestor otrzymuje od nas graficzną wizualizację instalacji, a następnie zespół projektowy umawia się na kontakt zwrotny, aby klient miał czas zapoznać się z wizualizacją.
Na tym etapie możliwa jest jeszcze rozbudowa instalacji.
Po otrzymaniu finalnej akceptacji inwestora, umawiamy się na przybliżony termin wykonania instalacji, a nasz dział logistyczny kontaktuje się i potwierdza termin na trzy dni przed datą rozpoczęcia prac.
Montaż instalacji
W umówionym dniu, nasi wykonawcy przyjeżdżają do inwestora i montują ogniwa zgodnie z projektem.
Równocześnie składamy wniosek o zmianę licznika na licznik dwukierunkowy, czyli taki, przez który będzie w stanie płynąć nie tylko energia przychodząca z sieci – ale również ewentualny nadmiar energii, który będziemy mogli przesyłać do sieci.
Inwestor podpisuje protokół odbioru.
Szkolenie i odbiór certyfikatów i gwarancji
Po zamontowaniu inwertera, elektryk wykonuje próbne uruchomienie instalacji i szkoli inwestora w jaki sposób włączać i wyłączać inwerter.
Przekazujemy również mobilną aplikację, dzięki której inwestor będzie miał całodobowy dostęp do wykresów pracy urządzeń swojej instalacji, oraz szkolimy z jej obsługi.
Nasza firma również posiada dostęp do aplikacji i wykresów inwestora, dzięki czemu będziemy w stanie zdalnie odpowiedzieć na wszelkie, ewentualne zapytania ze strony klienta.
Przekazujemy wszystkie karty katalogowe, certyfikaty jakości i pochodzenia urządzeń, deklarację zgodności sprzętów i udzielamy gwarancji.
Na samym końcu, w momencie w którym licznik jest już wymieniony składamy w imieniu inwestora dokument o zwrot kwoty 5000 PLN, z tytułu dotacji „mój prąd”.
Jeżeli inwestor oprócz instalacji fotowoltaicznej posiada również pompę istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie z narodowego funduszu ochrony środowiska – w tym przypadku również pomagamy.